Sekretarz Gminy Siechnice Barbara Kosterska
tel. 71 786 09 01, pok.503
Do zadań Wydziału Organizacyjno – Prawnego, Spraw Obywatelskich i Nadzoru Właścicielskiego należy:
1) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy;
2) realizacja polityki bezpieczeństwa w Urzędzie, w szczególności zapewnienie ochrony danych osobowych;
3) zapewnienie obsługi administracyjno-materiałowej Urzędu;
4) prowadzenie ewidencji wyposażenia urzędu;
5) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności wydziału;
6) przygotowywanie rocznych sprawozdań z działalności Urzędu;
7) nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych;
8) koordynacja współpracy z jednostkami pomocniczymi Gminy oraz nadzór nad bieżącymi wydatkami jednostek;
9) koordynacja realizacji przez Urząd zadań z zakresu przepisów o statystyce publicznej;
10) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
11) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności;
12) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
13) wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu;
14) prowadzenie spraw z zakresu prawa o zgromadzeniach;
15) prowadzenie spraw z zakresu rejestracji i kwalifikacji wojskowej;
16) prowadzenie spraw z zakresu rejestru wyborców oraz sporządzanie spisu wyborców;
17) realizacja zadań z zakresu wyborów powszechnych, referendów, spisów powszechnych oraz konsultacji na terenie Gminy;
18) zapewnienie nadzoru oraz prawidłowej współpracy Burmistrza z jednostkami organizacyjnymi Gminy, realizującymi zadania z zakresu oświaty i wychowania, opieki społecznej, ochrony zdrowia i kultury,
w ramach kontroli zarządczej;
19) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków korporacyjnych i majątkowych Gminy w spółkach prawa handlowego z wyłączeniem spraw będących w kompetencji właściwych komórek organizacyjnych;
20) prowadzenie ewidencji spółek z udziałem Gminy oraz dokumentacji organizacyjnej tych podmiotów;
21) współpraca z organami spółek;
22) opiniowanie projektów przystępowania Gminy do spółek, tworzenia przez Gminę nowych spółek, łączenia, podziału lub przekształcenia spółek z udziałem Gminy;
23) planowanie kontroli prowadzonych w komórkach Urzędu;
24) prowadzenie kontroli zgodnie z planem;
25) sporządzanie raportów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli, przechowywanie dokumentacji;
26) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy;
27) przygotowywanie projektów zbiorczych odpowiedzi do zewnętrznych organów kontroli w związku
z wykonywanymi przez nich zadaniami, na podstawie pisemnych projektów przygotowanych przez merytorycznie odpowiedzialne Komórki organizacyjne Urzędu;
28) prowadzenie dokumentacji kontroli zarządczej w Urzędzie zgodnie z jej standardami;
29) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo – księgowych w ramach realizowanych zadań;
30) zapewnienie obsługi teleinformatycznej Urzędu:
a) zabezpieczenie infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej przed skutkami awarii zasilania,
b) zabezpieczenia i stosowanie bezpiecznych i trwałych elementów infrastruktury, wykorzystywanych do przetwarzania danych osobowych,
c) zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostępem do danych osobowych, w tym środków zapewniających rozliczalność wykonywanych operacji,
d) zabezpieczenia sprzętowych i programowych środków ochrony poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną (środków ochrony transmisji),
e) zabezpieczenia sprzętowych i programowych środków ochrony przed szkodliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem do przetwarzanych danych,
f) wdrażanie i szkolenia w zakresie stosowania programu e-puap,
g) bieżące nadzorowanie funkcjonowania sprzętu IT oraz biurowego;
31) inne zadania wynikające z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.